– Design af hjemmesider i WordPress

De første skridt til en ny hjemmeside

HVORDAN GØR MAN?

Lige nu overvejer du muligvis om du skal have lavet et website, og måske også om du skulle tage kontakt til mig. Men det hele formodentlig lidt uoverskueligt – for hvordan gør man?

MIT MÅL

Mit mål er at give dig et website, som du vil blive rigtig glad for og som på bedste vis præsenterer dig og din virksomhed.

Jeg vil sørge for, at guide dig igennem processen; fra den første henvendelse til det færdige website.

For at give dig et overblik over selve processen og samarbejdet, har jeg herunder beskrevet de første skridt hen imod det endelige website.

1. SÅDAN STARTER DU

Skriv en e-mail til mig, hvor du bl.a.:

A) DINE TANKER OG ØNSKER
Beskriver dine tanker om, hvad du har brug for og hvilke ønsker du har til et website.

B) BESKRIV HVAD DU KAN LIDE VED ANDRES HJEMMESIDER
Beskriver hvad du godt kan lide/ikke lide ved dine kollegaer/konkurrenter websites.
Beskriv desuden gerne 3-5 andre hjemmesider som du kan lide – og hvad det er du kan lide ved hver enkelt side.
Måske er det blot en farve, måden menuen er på, de fine billeder, stemningen m.m.
(Husk at disse hjemmesider ikke alle behøver at være inden for det samme fagområde som dit)

C) FARVER, BILLEDER M.M.
Beskriver dine eventuelle overvejelser omkring farver, billeder, skifttyper eller andet design- og layout-mæssigt.

D) DIT BUDGET
Det er godt for mig at vide ca. hvor stor dit “hjemmeside-budget”, sådan at vi ikke taler helt forbi hinanden.

Du behøver ikke på nogen måde at have forstand på det tekniske – det er noget jeg nok skal tage mig af, men du er selvfølgelig velkommen til at gøre mig opmærksom på, hvis du har tekniske krav/ønsker.

Alle hjemmesider designer jeg i dag i WordPress, som er verdens mest benyttede system til hjemmesider. WordPress er kendt for at være nemt for den daglige bruger, når det drejer sig om opdatering af tekst, billeder m.m.

Bemærk at denne første kontakt er helt uforpligtende og uden omkostninger for dig

2. DET GØR JEG

Efter at have sat mig ind i dine ønsker og behov, vil jeg vende tilbage med et par design-skitser – sådan at der fra starten er noget konkret at forholde sig til i vores videre dialog.

Jeg vil samtidig kunne oplyse dig om et prisniveau. Den endelige pris kan dog først sættes, når alle detaljer er afklarede.
(Min priser ligger fra 8.000 kr + moms)

3. DIT NÆSTE SKRIDT

Du skal nu forholde dig til de tilsendte design-skitser, samt prisniveauet.

Herefter sender du mig en e-mail med dine kommentarer, tilføjelser og rettelser i forhold til design-skitserne.
Vi vil derefter have en dialog over e-mail, med tilrettelser til designet og kommentarer, sådan at vi sikre os, at dit kommende website bliver ideelt for dig.

4. KLAR TIL PRODUKTION AF DIT NYE WEBSITE

Når vi er enige om layout, design og funktionalitet, kan jeg komme med den endelige pris, og er derefter klar til at producere websitet.

Herefter betaler du et forskud svarende til 40% af prisen, og jeg går i gang med at producere dit nye website.

5. VIDEO-FORKLARINGER

Inden endelig aflevering så laver jeg ofte 2-4  små video-forklaringer (tutorial-videoer) sådan at du, når du selv skal i gang med opdateringer af ind holdet på din hjemmeside, kan støtte dig til disse – hvilket mange af mine kunder er meget glade for.

Det er klar at jeg ikke kan lave videoer der forklarer brugen af WordPress fra a til z ;-) … så disse videoer dækker kun det mest basale.

Hvis du skulle have lyst til at lære WordPress – så har jeg pt. 4 undervisningshold for nybegyndere under FOF Hovedstaden – se i øvrigt også her på min side om kurser i WordPress : www.WpUnderviser.dk

6. AFSLUTNING OG LEVERING DIN NYE HJEMMESIDE

Når hjemmesiden er helt klar gøres den offentlig, og hermed er opgaven afsluttet.

 

 

Jeg håber, at det overstående har afklaret og afmystificere processen, samt givet dig mod på at tage kontakt til mig.

Mvh Lars Bregendahl Bro, westend.dk – freelancer@westend.dk

PS. Bemærk at jeg primært løser mine freelanceopgaver udenfor “almindelig arbejdstid” – og derfor foregår den primære kommunikation via e-mail.